top of page
logo_edited_edited.png

י.מ. מהנדסים יועצים

הנדסת כבישים, תנועה ותחבורה

קירוי מדרכות

imce63

עודכן: 13 בספט׳ 2024

האקלים ומזג האויר בישראל, אינם מעודדים הליכה ברגל, בעיר.

בקיץ השמש קופחת במלוא עוזה, והולך הרגל יגיע ליעדו כשהוא נוטף זעה כבר אחרי מאות מטרים ספורים של הליכה.

בחורף הגשם עלול להפתיע וצריך לקחת מטריה בכל יציאה לדרך, אפילו לדרך קצרה.

המצב הזה מעודד נסיעות ברכב פרטי אף אם מדובר ביעד קרוב יחסית.

עידוד ההליכה ברגל יקטין את נפחי התנועה ברחובות העיר, ובעקבות זאת את התאונות הדרכים הנגרמות בגלל הצפיפות והעומס בכבישים.


הפתרון שיעודד הליכה ברגל העיר, כאשר מדובר בכמה מאות מטרים, הוא קירוי המדרכות.

בעלות לא גבוהה ניתן לבנות לאורך המדרכות פרגולות קלות, שתורכבנה משילוב של עמודי מתכת, וגגונים מפלסטיק.

קירוי המדרכות צריך לבוא כהשלמה לנטיעת עצים במדרכות, ולא במקום נטיעת עצים.

הקירוי צריך להתחיל ליד צמרת עץ אחד ולהסתיים צמוד לצמרת העץ הבא.


בקירוי המדרכות צריך לשלב תאורת לילה להולכי רגל, בנוסף לעמודי התאורה הגבוהים המאירים את הכביש עבור נהגי כלי הרכב.

אפשר להתקין על התקרות משטחים להפקת אנרגיה סולרית ולהפעיל בקיץ מאווררים צמודים לתקרה.


עיריית נתניה יישמה את הרעיון ברח' הרצל והתמונות המצורפות הן מנתניה.

הקירוי האוורירי אמנם לא פותר לחלוטין את בעיית ההליכה בגשם, אך הוא יפה, קל, ובכיוון הנכון.



Comments


© 2021 by IMCE Consultant Engineers

bottom of page