top of page
logo_edited_edited.png

י.מ. מהנדסים יועצים

הנדסת כבישים, תנועה ותחבורה

גובה העטרה במעגל תנועה.

imce63

עודכן: 27 באוג׳ 2023


לפי ההנחיות לתכנון מעגלי תנועה, מקיפים את הכיכר הפנימית המגוננת של המעגל, בעטרה מרוצפת ברוחב כ-1.50 מ', מוגבהת כ-7 עד 8 ס"מ מפני המיסעה.

העטרה היא כמו תיתורה בכובע רחב שוליים, המעניקה הגנה נוספת לראש.

תפקידה הוא לאפשר גם לרכב חריג בגודלו, כמו למשל מוביל טנקים, לעלות עליה ולהסתובב סביב הכיכר הפנימית, בלי לפגוע בצמחיה או בפסל או בפיתוח, שבמרכז הכיכר.

רכב גדול עם גלגלים גדולים יכול לעלות על העטרה ולקבל בפועל הרחבה מקומית של הכביש.

בפועל, במקרים רבים העטרה מבוצעת ללא הגבהה בכלל, או עם הגבהה סימלית של 2 עד 3 ס"מ, ואז רוב הנהגים מתעלמים ממנה וממשיכים לנסוע בקו ישר על גבי העטרה, במקום לנסוע בקשת סביב העטרה.

אחת המטרות של מעגל תנועה הוא לגרום לנהגים להאט, ברור שבמקרה כזה המטרה הזאת לא מושגת.


לפי ההנחיות לתכנון כבישים וגם לפי קובץ התקנות המתייחס לגובה מדרגה, גובה אבני שפה צריך להיות לא נמוך מ-10 ס"מ ולא גבוה מ-15 ס"מ.

לפיכך, ההנחיה של משרד התחבורה לעטרה בגובה 7 עד 8 ס"מ, סותרת את ההנחיות לתכנון כבישים.


כדי לקבל בטיחות מרבית, הגובה הרצוי לעטרה צריך להיות 15 ס"מ, ניתחמת ע"י אבני עליה לרכב, כמו במדרכות בכניסות לחניונים.

אבני עליה לרכב יאפשרו עליה על העטרה בעת הצורך, בלי לקבל מכה בגלגלים.





1 Comment


itsik meirdor
itsik meirdor
Jul 30, 2023

יפה

Like

© 2021 by IMCE Consultant Engineers

bottom of page